In het vorige artikel haalden we het belang van een efficiënte prospectiemachine aan. Om voldoende resultaat te behalen is het nu eenmaal cruciaal om de machine ook te voeden. Maar daarvoor heb je bedrijfsnamen en telefoonnummers nodig. Eén van de vragen die we ontvingen de voorbije week luidde: “Hoe krijg je tijdens een belactie de juiste personen aan de lijn nu iedereen van thuis werkt?”
Een terechte vraag. Het is namelijk niet evident om onmiddellijk de juiste persoon te spreken. Bij Inventi zijn we ervan overtuigd dat de meest efficiënte belacties gericht zijn op beslissers. De beslisser is de persoon die verantwoordelijk is voor het gebruik van jouw product of dienst en die finaal beslist over de aankoop. In normale tijden is het al niet evident om onmiddellijk die persoon aan de lijn te krijgen, maar deze uitzonderlijke periode bemoeilijkt de situatie nog meer.
Wanneer je je belactie start, kom je vaak in eerste instantie terecht bij de receptie. De receptioniste zal jou vandaag antwoorden met: “Sorry, iedereen werkt van thuis dus ik kan je niet doorverbinden.” of “Je kan mevrouw X enkel bereiken via mail.”. Een lastig obstakel. Hoe geraak je daar nu voorbij? We geven je graag enkele tips mee.
Commercieel telefoneren is niet evident en vraagt heel wat inspanning van de verkoper. Toch is het cruciaal om de verkoopmachine draaiende te houden. Door de juiste technieken toe te passen en goed om te gaan met bezwaren, zal jouw inspanning automatisch heel wat meer resultaat opleveren. Benieuwd naar meer technieken? We geven ze je graag mee!
Slaag je er toch niet in om het juiste telefoonnummer te vinden? Geef niet op! Ook dan kan je jouw prospectieacties verderzetten door terug te vallen op e-mail en data scraping. Hou onze website in de gaten, hier vertellen we je volgende week meer over!