Verkoop is de motor van een bedrijf. Als Sales Manager is het jouw taak om een performante verkoopmachine op te zetten. Maar hoe? Met de juiste methode kan je ervoor zorgen dat jouw verkoopteam hun rendement maximaliseert. Maar alles begint bij jou, de Sales Manager.
Are you up for the task?
Achter elke topsporter staat een topcoach, en in verkoop is dat niet anders. Hoe sterker jij je coaching-vaardigheden ontwikkelt, hoe meer je de resultaten van je verkoopteam positief kan beïnvloeden. Wij leren je hoe jij als Sales Manager de sturende kracht bent.
Aan de hand van specifieke case studies uit jouw business, leer je hoe je optimaal handelt in elke situatie. We voorzien een uitgebreide syllabus met templates en tools die je onmiddellijk kan toepassen in de praktijk.
In dit programma zijn ervaringen van een 120-tal verkoopopleidingen samengebracht om zo de meest efficiënte technieken te ontwikkelen. Het resultaat? Een gevoelige toename van je eigen rendement en een hogere effectiviteit van je team.
Hoe je een commerciële organisatiecultuur installeert
Welke strategische acties en modellen verkopers aanzetten tot succes
Hoe je de positieve mindset en teamspirit kan bewaken, ook vanop afstand
Hoe je verkoopresultaten analyseert en hierop coacht
Welke stappen je zet om groei te stimuleren
Deze opleiding bestaat uit twee dagen intensieve training gecombineerd met geïntegreerde oefeningen.
We focussen op twee thema's:
Het meegaan met verkopers naar prospecten en klanten is geen evidentie. Hoe kan je fieldcoaching laten renderen? Hoe stel jij je op bij de klant als coach? Hoe creëer je eenheid in verkoopaanpak? Verschillende technieken bieden hier houvast.
Ook achter de schermen is het belangrijk om de vinger aan de pols te houden. Hoe organiseer je een verkoopvergadering? Hoe analyseer je inspanningen en resultaten? Hoe zet je een performante salesmachine op?
Mark Decker, Technical Sales Manager
Kathleen Huybreckx, Commercial Manager
Nadine Aerts, Sales Region Manager Western Europe