Van verkoopconcept tot salestool
“Met deze strategische salesbrochure positioneert Getra zich als partner voor productcodering en verpakkingssystemen. Dat waren we voorheen ook al, alleen wisten onze klanten dat niet altijd. De salesafdeling van Getra bestaat uit gedreven mensen. Maar de verschillende salesteams concentreerden zich vooral op hun eigen productcategorie. Samen met Inventi hebben we het totaalverhaal van Getra in beeld gebracht. Aan de basis ligt een uitgebreid denkproces over onze identiteit. Wat zijn de sterktes van Getra en hoe maken we het verschil als leverancier? De salesteams hebben met Inventi aan tafel gezeten om het format van de brochure uit te werken. Dat inspraakproces heeft het enthousiasme extra aangewakkerd. Het resultaat is een performante salestool, die ruimte biedt voor eigen klemtonen.”
“Met één beeld maken we alle oplossingen van Getra duidelijk en leiden we klanten naar een breder aanbod.”
Nick Van den Borg (General Manager Getra)
Getest in de field: dat werkt!
“Inventi en Getra hebben ook klanten en prospects betrokken bij dit project. Tijdens de ontwikkelingsfase zijn verschillende proefversies van de brochure getest in de field. Zo zijn we tot een beeld gekomen dat alle doelgroepen overtuigt. De focus op het totaalaanbod van Getra leidt tot meer leads tussen salesafdelingen onderling. Packaging klanten zien bijvoorbeeld dat we ook oplossingen bieden voor coderen en etiketteren. Dankzij deze visuele presentatie verlopen salesinspanningen efficiënter en zetten we het concept van Getra nog beter in de markt.”